Wednesday, April 25, 2012

bidadari..


kadang2 ujian dan dugaan dr Allah dtg dr pelbagai cara..hanya kt sbg manusia kena sentiasa bersabar dan berpikiran positif serta sentiasa beranggapan baik kepada Allah..jgn lah kt berfikir yg Allah menurunkan dugaan ini kerana Dia dah xsyg kat kita..Dia akan memberikan dugaan berdasarkan kpd kemampuan insan itu sendiri...

aku menasihati diri aku sendiri..

aku ingt husband aku xkan naik offshore dlm masa terdekat ni..xsangka Allah memberikan aku meminjamkan Muhammad Redzuan selama 4hari sahaja..

time dipanggil semula ke Terengganu, aku dan dia ada di Perak..tgh seronok2 dgn family..tgh merancang nak bakar sate n memancing pada hari esok...tiba2,panggilan itu membuatkan kami terpaksa membatalkan segala perancangan dan blik ke kl mlm tu jgk...wan terpaksa sampai ke Terengganu sebelum pkol 2ptg hr esoknya...

kecewa..sedey..semua bercampur..aku bersyukur mak n ayah aku pun paham dgn kerjanya yg xmengira masa..kena standby 24jam...mak n ayah aku xmenyalahkan wan..malah menyokong kami balik awal dr masa yg dijanjikan..

ye..aku sedey...aku tau, wan pun sedey sbb blom puas lg blik kampung..tp apakan daya...berat hati kami tinggalkan mak n ayah...namun, senyuman ayah n mak merelakan kami bertolak menjadi pemangkin utama...

dalam kereta, aku cuba utk happy2...sbb aku xnak wan terasa susah utk g keje..nnt dia pening kepala..menyanyi sama2 dlm keta...sekali terkeluar lagu Patah Seribu di radio..mood kembali sedey..ye la..aku paham perasaaan wan yg patah seribu sbb xdpt belama2 kat kampung...huhu

aku xde r tunjuk aku sedey time tu..jiwa kena kental beb...aku anggap aku ni kawen dgn askar je ni..hehe..gelak2 dgn dia..nyanyi2..byk kali jgk le wan tnya aku.."syg xsedey ke abg pegi?ayg ni rela abg g ke?"..kalo ikutkan hati,mmg le aku xrela tp rezeki kami ni susah nak dpt..kena pegi tgh2 laut br dapat..nak x nak aku kena relakan jgk...

setiap lagu yg kluar kami nyanyi bersama2..sehinggalah lagu Tomok-Bagaikan Bidadari kluar..lagu ni mmg peberet aku..aku nyanyi tak hingat..sehingga le aku rs wan memegang tgn aku ni...kemudian menciumnya..aku rs ada bau sambal kot..haha..erm..serius kembali...time tu terasa sebak sgt2..aku tau wan xsanggup nak berpisah dgn aku time tu..seyes time tu air mata dah meronta2 nak kluar dr mata aku ni..tp aku kena tahan..kena tunjuk aku tabah depan wan...supaya dia pergi dgn rela hati..lgpun,dia bkn pegi lama...dia g keje je...aku sedar dia menangis..aku tau...tp aku biarkan je..aku pandang terus ke depan supaya airmata aku ni xgugur depan dia..

"Syg mmg Bidadari yg Tuhan bg kat abg..tima kasih byk2 syg.."

ok! time tuk nangis! bye!


0 comments: