Monday, December 24, 2012

My Precious 10 Minutes


encik boss baru lepas call td..tp xbley ckp lama..bley ckp 10minit je sbb kat belakang dah ada org tunggu turn nak tipon bini dorg..masa diperuntukkan utk sorg call 10minit je..huhuhu..

mmg skjp..xlama..tp 10 minit tu mmg paling berharga utk membuatkan aku senyum hari tersebut..bkn senang nak dgr suara beliau..10 minit tu la time encik boss pesan jangan lupa makan,jgn lupa solat,jgn lupakan dia..dlm 10 minit tu jgk masa utk dia usik aku,bergurau sket2,kutuk2 aku...hanya utk 10minit...

ramai yg tanya kenapa aku je xcall encik boss terus..enpon xbley bawak naik ke pelantar sbb risaukan spark dihasilkan dr signal enpon bley meyebabkan letupan atau kebakaran..nauzubillah..sbb tu time kt isi minyak,kt xbley guna enpon..takut merbahaya..tp ada je yg degil n bwk jgk..tp masalahnya,kalo 18jam dr laut tu,mana ada signal..xde maknanya jgk bwk tipon tu..huhu

mcm mana kalo time encik boss call,aku xdgr?aku kena tunggu utk besok le plak...sbb tu kalo tipon berbunyi,walaupun aku tgh berak skalipun,aku akan kluar utk angkat..sbb tu le sumber senyumanku..
tp bila bad weather spt skrg ni..laut bergelora n kapal xstabil..encik boss xdpt tipon aku...sbb wayar tipon dr pelantar ke kapal terpaksa diputuskan..jd kena tunggu laut tenang blik br bley buat sambungan ataupun encik boss dpt g ke pelantar..pernah satu masa tu 10hari tanpa khabar berita..hnya dpt private msg guna fb..tu pun curi2 guna semata2 nak bgtau dia xdpt call aku..msg fb yg aku xkan buang selamanya...msg tu yg aku baca kalo dia dah lama xdpt call aku..buat sedapkan hati aku..huhuhu

hr ni br dia dpt tipon selepas 3hari dia xdpt call aku...excited giler...rs mcm semua nak ckp..mcm2 nak ckp..tp kena jgk bg peluang dia nak citer..huhu..so,sorg dpt le dlm 5minit utk bercerita hal masing2...
encik boss dah call n bgtau kat sana bad weather..dia mintak aku doakan dia selamat..insya Allah..mungkin besok dia xdpt call..tp kalo laut tenang,dia akan call jgk...aku tunggu je la...huhu...aku dh dpt my precious 10minutes..syukur alhamdulillah kerana Allah beri balik senyuman aku.. :)

0 comments: