Wednesday, April 22, 2009

.: Kerja Aku :.

hari aku nak citer pasal keje aku...ramai yg keliru dgn pekerjaan aku...hehe...mcm penting sgt je keje aku ni...lantak r...blog aku...sukati aku le apa yg aku nak tulis..hohoho...

nama keje aku Penerbit Rancangan B27..penerbit rancangan tu bkn maknanya aku terbitkan apa2 rancangan...rancangan kat tv2 tu semua le org filem yg terbitkan...bkn aku yg buat semua...aku ni lebih kurang mcm org yg control semua iklan yg msk dlm setiap rancangan kat tv2...

kat bawah ni semua keje yg aku kena buat tiap2 hari..huhu..

1. Menerima dan menyemak jadual siaran yang akan di ingest(maknanya, siapkan tape yg akan digunakan utk dimasukkan dlm server).


2. Menginput data acquisition untuk program in-house(program RTM), swasta(drama dr luar) dan syndicated(filem dr luar) dalam Broadcast Master.


3. Memasukkan data, time code, tarikh siaran setiap program berdasarkan Q sheet dan jadual siaran ke dalam Broadcast Master(ha..kat sini le aku masukkan iklan..).


4. Mencetak Server Version Detail Report dan dihantar ke PTV untuk proses ingest.


5. Membuat semakan dalam Broadcast Master dan Work Space Management untuk memastikan semua progam siaran telah berada dalam production house.
6. Membuat pembetulan dalam sebarang proses ingest (jika terdapat pindaan time code dalam server version broadcast master).


7. Membuat pembetulan pada sebarang pindaan rancangan (jika terdapat pindaan dalam jadual siaran).

semua ni le yg aku kena buat...nmpk mcm byk tp sbnrnya aku byk bersembang je...hahaha...

seandainya aku xde buat betol2 n kalo nombor yg aku key in salah dr yg asal, akan terjadi le black skrin..so, kalo korg ternmpk black skrin kat tv2...tu keje aku le tu...hahaha....

so, semua dah tau kan keje aku..aku bkn buat movie or terbitkan apa2 movie...aku just handle iklan yg masuk n make sure jadual tv2 utk hr tu berjalan dgn lancar...kalo x, aku le yg kena jawab...hehehe...

so, sekian utk hari ini..hehe...

4 comments:

mama fateh said...

mazni, bleh aku request cite ape yg tb 2 ptt tygkan?hahahaha

Nur Mazni said...

hohoho...xbley...aku pun xde kuasa nak tukar citer...huhuhu...

aPiz said...

kerja ko bkn mkn tido je ke?
opsss..maybe aku silap!haha
ko jgn tersalah buat rancangan plak maznie..terkejut berok pakcik makcik peminat RTM..hehe

Nur Mazni said...

byk r ko ni apis..ni yg menyampah kat ko ni..kalo kt mkn tido, kt gemuk tau x?

ooo..mentang2 xpenah tgk RTM..nak perli kt r tu..