Saturday, December 17, 2011

makanan askar time masuk hutan

Korang! Korang cer teke camne makanan si baju hijau apabila mereka bertugas? Bagaimana mereka pergi jauh ke dalam hutan selama beberapa hari dan tidur di sana demi mempertahankan negara?
Well..adik aku askar..walaupun bukan askar darat,dia adalah askar udara…suka sgt dia dgn profession tu…ermmm..hr tu dia ada bawak makanan time dia dtg rumah aku..pelik giler makanan tu…tp unik…terlampau unik sampai aku terasa mcm malas nak masak…hahahaha..walaupun makanan dlm hutan,tapi sedap jgk n senang giler dimasak…kalau le ada jual kat pasar,aku rasa suri rumah tangga akan menjadi malas nak masak..hahhaa..TadaA~~~


Yes, sila baca apa yang ada ditulis dalam lingkaran merah tuh. Sambal Sotong ye!


Yang ni ape plak? Ayam Masak Merah okeh!

Siap ada tarikh luput dan manufactured bile. Kalo nak tau ada bubur kacang merah, ada bubur ayam, ada ayam gulai, ada kailan ikan masin dan macam² lagi lauk yang leh korang pikir lah!

Meh sini aku ajar korang camne nak prepare makanan² askar neh.
Baca kat bawah jek. Hew hew hew.



OK la, makanan dalam plastik. Bukak lu plastik tu sebelum nak makan. Jangan korang makan lak plastik die. *beranggapan korang ni bengap sangat kan. Hew hew hew.


Kemudian, korang rendamkan dalam air panas paket hitam tuh.

Lepas 2 minit, bukak paket hitam dan sajikan makanan tuh.
Hasilnya? TadaA~~~



P/S: Kementerian Pertahanan tidak perlu membayar royalti kepada aku, aku saje suke².
P/S/T: Kalo korang nak mendapatkan paket² camni nak bawak pergi berkelah pon boleh, sebab aku nak buat ketika aku p holiday. Bahahahaha~~~
P/S lagi: gambo aku amik dr blog org sbb malas nak amik gambor..

*credit to adik aku yg bawak benda ni ke rumah aku...kononnya buah tangan...hehe...nasib baik dia bwk..kalo x aku xtau kewujudan makanan ni...

6 comments:

Iylia said...

dlu time skola aku join kadet laut. each time pg camping, konpem kena bawak ration ni.just letak kt dlm air panas je.

time2 tdesak, layan aje mkn food cmni

Anonymous said...

sedap jgk la...kalo ada jual kat kedai,senang aku masak..pastu laki bini dpt mcm2 penyakit..sbb terlebih bahan pengawet..haha

-mazni-

Anonymous said...

aku suka susu tepung dia..suka ratah time kecik2 dulu...

Nur Mazni said...

aku bancuh susu tepung tu tp rs lain mcm..xde plak aku ratah..nnt blik nnt aku rasa..hehe

Anonymous said...

Ada jua x

Anonymous said...

Ada. Contact 0133061721