Saturday, December 17, 2011

laki aku bengang!

perselisihan faham antara suami isteri mmg selalu jadi...walaupun Tuhan mengurniakan suami yg baik dan sabar dgn kerenah bini yg mcm2,tetapi semua tu ada batasnya...kadang2 'meletus' jgk gunung berapi...

ye..aku tau aku mmg buat salah...aku dok mengamuk tanpa sebab...n aku sendiri xtau sbb apa..kena marah dgn wan..padan muka aku..actually,cara wan marah aku mmg xbest...dia bkn membebel tanpa henti tp diam seribu bahasa...waaa...xsuka2...

so, setelah sekian lama aku xkena marah dgn wan, aku pun guna blik pesanan mak aku time mula2 kawen dulu..(last kena marah tahun lepas kot..hehe...)

rahsia menanckle blik hati sang suami yg merajuk adalah masakkan makan!! so, mlm ni,tanpa berlengah2...jeng jeng



aku hidang depan dia...apa lagi...tersengih sampai telinga...skrg aku dah dpt blik suamiku...time tulis ni pun tgh baring atas peha dia...hohoho...mau cuba menackle hati suami yg merajuk?

Nasi Goreng Sardin

1. masak nasik..air kurang sket...kalo rajin,masukkan nasi tu dlm peti ais bg nasi tu keras..
2.bukak tin sardin
3.kuarkan ikan sardin dr sosnya
4.hancurkan ikan sardin tu dan ketepikan
5.blend cili kering,bawang putih n merah
6.tumis blend tu td
7.sampai pecah minyak tau
8.kuali lain,goreng ikan sardin tu td...
9.masukkan sambal yg ditumis td
bfore that make sure ikan tu dah garing
10.masukkan nasi..kaco sesedap rasa
11.masuk telor n kaco lg
12.siap!!bley mkn smpi 3pinggan..ini adalah gerenti...
(sos sardin tu td tumis sekali dgn bahan blend td ek)

senang je..20minit dah siap...terkejut laki aku...yes! mazni berjaya sekali lagi!

2 comments:

Anonymous said...

ohhh..ptut la masa g bertunang fiza dok jack abg nasi goreng sardin je..
baru abg tau dah lepas kat blog rupanya..hehehe..pas ni tau dah taktik ni..hehehe

Nur Mazni said...

aip..kantoi sudah...en. laki dah baca plak..hehe