Wednesday, September 3, 2008

.: Mari berpantun :.

..inbox hset aku dah penuh..
..tp semua msg dalam tu syg sgt nak buang...
..so..
..aku dapat penyelesaiannya...
..disebabkan aku malas nak tulis...
..aku taip je la kat blog ni...
..korg pun bley tgk...
..wan ada bakat terpendam utk jadi pemantun dan pensyair yg bagus...
..kalo utem kurang org utk jd pemantun..
..bley import wan...
..sementara dia still ada lg kat utem tu..
..hehehe..
..jangan marah...
..merahkan je muka anda...


msg 1 (3/9/2008, 2.05a.m)
tinggi2 si pohon kelapa,
daunnya lebat buahnya jarang,
mataku xlena ku tahu kenapa,
asyik teringat dirimu sayang..

msg 2 (3/9/2008, 12.26 a.m)
" jika hati sejernih air,
jgn biarkan ia keruh,
jika hati seputih awan,
jgn biarkan ia mendung.
jika hati seindah bulan,
hiasi ia dgn iman.
MARHABAN YA RAMADHAN.
Selamat menunikan ibadah berpuasa
dan selamat bersahur.."

msg 3 (2/9/2008, 12.18a.m)
air laici kang di dalam kendi,
terperam lama berbau bucuk,
kenapa runsing hatiku ini,
mungkin kesepian merindui acuk..

msg 4(1/9/2008, 1.11 a.m)
bgn awal nak sahur...
toleh kiri..
toleh kanan..
tunduk n then pandang atas..
semua gelap..
malas nak sahur..
tgk gmbr acuk atas meja...
tiba2 je rasa kenyang..
sambung tido la..
hehehe...
.:yg ni hampeh..jadikan aku alasan malas sahur.:.

msg 5 (31/08/2008 2.30 a.m)
syg..
semoga kemerdekan ke-51 ini..
menjadi saksi cinta kita yang telah 4 tahun terbina..
diharapkan cinta kt ini seteguh pahlawan kemerdekaan
dahulu kala terhadap negara Malaysia..
Merdeka!

msg 6 (8/9/08 2.08 a.m)
keras kayunya si pokok jati,
daunnya lebat hingga ke pucuk,
xtertanggung rasa rindu di hati,
ingin pulang ke kota menemui acuk.
.: macam lari je pantun ni..huhu.. :.

msg 7 (8/9/08 2.25a.m)
pergi jj membeli bikini,
bikini dipakai di bukit merah,
hairan sungguh aku malam ni,
mata yg mengantuk bertukar cerah..

msg 8 (8/9/08 2.37 a.m)
merantau jauh ke negeri sembilan,
hajat mahu mencari ubi ketuk,
pg bsk kuliah pukul 9,
please mata tolonglah mengantuk!
msg 9 (19/9/08 12.22 p.m)
terkenang kenangan2 silam kau dan aku..
duri ranjau dlm bercint..
lumrah dunia...
sayang menyayang...
cinta dikenang..
perasaan menjadi rinduuu...ohh..oo..


> ni semua msg n tarikh skali..
> so, skrg bley padam yg dalam hset punya..
> menarikkan?? kreatif..hehehe...

4 comments:

Anonymous said...

bulu idungku panjang kusangka lidi,
rupa-rupanya bulu idung mazniee,
x sabar rasanya hatiku ini,
ingin pulang kl memgiget mazniee..

Nur Mazni said...

kurang asam betol...
hampeh...
balak sapa le ni...
siot je...

Anonymous said...

berlari ke hutan kemudian menyanyi ku,berlari ke pantai kemudian teriak ku,sepi,sepi dan sendiri aku benci,ingin bingar aku mau ke pasar,bosan aku dgn penat....

Nur Mazni said...

jai!!!tolong le jgn usha blog kt..malu la...