Wednesday, September 3, 2008

.: tentang seseorang :.

1] Orang yang mencintai kamu tidak pernah mampu memberikan alasan
kenapa dia mencintai kamu. Yang dia tahu di hati dan matanya hanya ada
kamu satu-satunya.

.: aku pernah tanya dia..apsal le dia syg kat aku...jawapannya senang je..."entah..abg pun xtau..abg syg ayg tanpa sebab"hehehe...ok x jawapan tu?? :p :.

2] Walaupun kamu sudah memiliki teman istimewa atau kekasih, dia tidak
perduli! Baginya yang penting kamu bahagia dan kamu tetap menjadi
impiannya.
.: dia ckp nak belasah lelaki tu n rampas aku dari lelaki tu...huhuhu.. :.

3] Orang yang mencintai kamu selalu menerima kamu apa adanya, di hati
dan matanya kamu selalu yang tercantik walaupun mungkin kamu merasa
berat badan kamu sudah bertambah.
.: hahaha...yg ni betol sgt...dia menerima aku walaupun aku mmg sgt besar dr dia...dia ckp, dia xnmpk semua tu...syg mengatasi segalanya..chewah...romantik jgk dia ni...heheh..:.

4] Orang yang mencintai kamu selalu ingin tahu tentang apa saja yang
kamu lalui sepanjang hari ini, dia ingin tahu kegiatan kamu.
.: tiap2 mlm, mesti dia msg aku..tanya pasal keje...best atau x...ada kena marah atau x...sweet..:.

5] Orang yang mencintai kamu akan mengirimkan SMS seperti 'selalmat
pagi','selamat hari minggu', 'selamat tidur', 'take care', dan
lain-lain lagi, walaupun kamu tidak membalas SMS-nya, kerana dengan
kiriman SMS itu lah dia menyatakan cintanya, menyatakan dalam cara
yang berbeza, bukan "aku CINTA padamu", tapi berselindung ayat selain
kata cinta itu.
.: ooo...baru aku tau napa dia liat sgt nak ckp i love u...sbb dia berselindung di sebalik ayat lain...hehehe:.

6] Jika kamu menyambut hari jadi dan kamu tidak mengundangnya ke
majlis yang kamu adakan, setidak-tidaknya dia akan menelefon untuk
mengucapkan selamat atau mengirim SMS.
.: tahun lepas dia n satu rumah aku kenakan aku ms besday...walaupun susah nak hilangkan kesan tepung tu, tp aku bahagia sgt dia dan kawan2 aku sgt rapat..walaupun aku terkena...huhuhu..:.

7] Orang yang mencintai kamu akan selalu mengingat setiap kejadian
yang dia lalui bersama kamu, bahkan mungkin kejadian yang kamu sendiri
sudah melupakannya, kerana saat itu ialah sesuatu yang berharga
untuknya. dan saat itu, matanya pasti berkaca. kerana saat bersamamu
itu tidak boleh berulang selalu.
.: ni lg satu betol...aku xingt pun tarikh aku couple dgn dia...dia yg ingt...huhuhu...

8] Orang yang mencintai kamu selalu mengingati setiap kata-kata yang
kamu ucapkan, bahkan mungkin kata-kata yang kamu sendiri lupa pernah
mengungkapkannya. kerana dia menyematkan kata-katamu di hatinya,
berapa banyak kata-kata penuh harapan yang kau tuturkan padanya, dan
akhirnya kau musnahkan? pasti kau lupa, tetapi bukan orang yang
mencintai kamu.
.: no comment..hehehe..:.

9] Orang yang mencintai kamu akan belajar menggemari lagu-lagu
kegemaran kamu, bahkan mungkin meminjam CD milik kamu, kerana dia
ingin tahu apa kegemaran kamu - kesukaan kamu kesukaannya juga,
walaupun sukar meminati kesukaan kamu, tapi akhirnya da berjaya.
.: hmm...minat dah sama rasanya..lagu padi-menanti sebuah jawaban jadi lagu kenangan kami..lagu tu menyatukan kami..menemukan kami..:.

10] Kalau kali terakhir kalian bertemu kamu mungkin sedang selesema,
atau batuk-batuk, dia akan sentiasa mengirim SMS atau menelefon untuk
bertanya keadaan kamu - kerana dia bimbangkan tentang kamu, dia ambil
peduli tentang kamu.
.: kalo yg ni, xpayah ckp le..setiap sejam cll or msg aku..pastu msg kwn2 aku..suruh tgk2kan aku..betol x syu??syu yg selalu kena...hehe:.

11] Jika kamu mengatakan akan menghadapi ujian, dia akan menanyakan
bila ujian itu berlangsung, dan saat harinya tiba dia akan mengirimkan
SMS 'good luck' untuk memberi semangat kepada kamu.
.: sentiasa menyokong aku:.

12] Orang yang mencintai kamu akan memberikan suatu barang miliknya
yang mungkin buat kamu itu ialah sesuatu yang biasa, tetapi baginya
barang itu sangat istimewa.
.: dia bagi aku Fiber..teddy aku yg pertama..istimewa sgt teddy tu :.

13] Orang yang mencintai kamu akan terdiam sesaat, ketika sedang
bercakap di telefon dengan kamu, sehingga kamu menjadi bingung.
Sebenarnya saat itu dia merasa sangat gugup kerana kamu telah
menggegarkan dunianya.
.: yg ni belom lg...kalo diam, ssbb xde benda le nak ckp tu...hehehe..:.

14] Orang yang mencintai kamu selalu ingin berada di dekat kamu dan
ingin menghabiskan hari-harinya hanya dengan kamu.
.: hehehe...yg ni perangai aku :.

15] Jika suatu saat kamu harus pindah ke daerah lain, dia akan
sentiasa memberikan nasihat agar kamu waspada dengan persekitaran yang
boleh membawa pengaruh buruk kepada kamu. dan jauh dihatinya dia
benar-benar takut kehilangan kamu, pernah dengar 'jauh dimata, jauh
dihati?'
.: ni mmg betol sgt..kalo bley dia nak dtg tiap2 minggu jenguk aku...hehehe:.

16] Orang yang mencintai kamu bertindak lebih seperti saudara daripada
seperti seorang kekasih.
.: dialah sahabatku, kekasih dan teman:.

17] Orang yang mencintai kamu sering melakukan hal-hal yang SENGAL
seperti menelefon kamu 100 kali dalam masa sehari. Atau mengejutkan
kamu di tengah malam dengan mengirim SMS. Sebenarnya ketika itu dia
sedang memikirkan kamu.
.: sejak aku pindah KL, mmg benda ni yg selalu dia buat..eee...tensi kalo tgh tido..tp rs happy bila baca msg pagi tu...rs diri sentiasa diingati..:.

18] Orang yang mencintai kamu kadang-kadang merindukan kamu dan
melakukan hal-hal yang membuat kamu pening kepala. Namun ketika kamu
mengatakan tindakannya itu membuat kamu terganggu dia akan minta maaf
dan tak akan melakukannya lagi.

-->siapakah 'dia' dlm post aku kali ni??sila jawab..hehehe...

3 comments:

Anonymous said...

x nak kawan acuk..

Anonymous said...

zzzzzzzzz
satria[bagak] in da house

Nur Mazni said...

eh...
jai...
mana tau pasal blog ni??
mesti wan bgtau...
aiseh...
dah xbley nak tulis merepek lg...
takut jai baca...huhu..
zzzzzzzz.....