Friday, April 2, 2010

. Preparation .


tarikh dah nak dekat...
dalam sebulan lebih je lg ni...
aku masih lg selamba...
selamba mcm xde apa2 je nak jadi...
tp kekadang aku cuak jgk...
mana le tau...ada apa2 jd time majlis tu nnt..
pelamin dah cr...murah jgk r...
rm900 je...siap dpt 3pasang baju lg...
baju khatam quran,sanding dgn potong kek skali...
:: Rumah sebelah aku kaler oren ::

:: Sebelah wan kaler ni,,::

:: Aku nak sgt pakai baju ni tapi mak aku kata seksi...lgpun badan aku xsesuai...waaa...nak sgt!!::

sory apis...baju pengapit tidak disediakan...
sila buat sendiri ek...hahha
kesian jgk kat si apis tu tp nak buat mcm mana...xde bajet r ke arah dia.....
kenduri mula hari khamis...
tapi aku dgn selambanya blik kmpg hr khamis tu...
hehehe...
tp nak buat apa blik cepat...
mak aku pun xbg aku buat apa2...
hr tu time aku blik kmpg, rupa2nya dah setel semua...
gift nak bg tetamu pun dah siap...
tp xpacking lg le...
harap2 aku sempat le tolong pack kan...huhu...
cuma yg xsiap lg adalah baju nikah aku...
mak aku selamba kata nak jahit sehari sebelum nikah.,..
dia takut aku gemuk...
waaa....kalo xsempat mcm mana??huhu...


kad ah siap cuma belom bg org je lg...
bln5 nnt br nak mula bg...
kad aku design sendiri...
pastu hntr printing...
so, mmg cun r...
cun pada mata aku je la...
hehehe...


apa lg ek...erm...ha...
akhirnya aku dpt jgk merealisasikan impian aku...
aku dpt amik si razif tu jd cameraman aku...
sgt seronok...
nasib baik xmahal sgt dan masih mampu dimiliki...
hahhahaha...

wan dah cr cincin n gelang utk nikah...
well...mesti r aku yg pilih...
jahat la aku ni...hahaha...
actually, cincin utk wan pun aku dah beli...
so, xde r aku ni jahat sgt...
disebabkan wan xnak emas putih....
suasa plak ada 40% gold...
aku pun xtau nak belikan dia silver atau platinum...
sbb tu je yg xde langsung kandungan emas...
aku pun buat keputusan...
keputusan yg mengikut bajet aku serta mengikat perut aku ni...
belikan le platinum...
adoi...sungguh lumayan harganya...
tp xpe r...demi utk si dia.,.


honeymoon...
dah dibuat research...
aku nak g tioman...dah lama nak g...
wan pun xkisah...
aku pun beria r booking...
sekali wan suruh cancel sbb dia ada tempat lg best...
kecewa siot...
aku mmg nak sgt amik kat resort tu...
tp nak buat mcm mana kan...
dah mmg wan ada kuasa veto...
kalo aku bantah nnt, aku jgk yg kena pujuk...
last2, resort yg wan booking tu adalah resort yg aku nk g sgt tu...
:: Sun Beach Resort::
cuma wan terus booking utk honeymoon pakej...
konon nak buat surprise kat aku...
tp jadikan aku reference dia...
sekali resort tu call aku nak buat pengesahan...
habis kantoi semuanya....
tp smpi skrg pun wan xtau yg aku dah tau benda ni...
aku suruh budak yg call tu senyap2 je...
nnt aku pura2 r berlakon terkejut...hahahaha....
lawak betol la si wan ni....


perasaan??
cuak+cuak+cuak....
xde yg ada melainkan cuak....
ada ke perasaan best??
meh sini aku rasa sket....
waaaa....xde...
semuanya perasaan takut...
takut utk jd bini org...
takut sbb aku xmatang lg...
takut aku akan jd lg garang...<-xberasas.. tp semua yg dah kawen kata best... nas...syaida...noey....
tp kena ada tanggungjawab.... tu je la...
pastu yg paling xbest adalah.....
aku xdpt kuar dgn guy lain lg!!!
selamat tinggal fahrinku....hehehe..

apa2 pun, aku xsabar nak tgk citer Supernatural sama2 dgn wan nnt...
nak suruh dia jumpa dgn kekasih hatiku...Dean...hehe

:: Doaku semoga hubungan berkekalan...::

7 comments:

N.Hidayah Ibrahim said...
This comment has been removed by the author.
N.Hidayah Ibrahim said...

nnt aku pkai la gaun putih tue masa aku kawen...
wakilkan sbb ko x dpt pkai...
huhuhu...

erk...skrg baru bln 4..
pasaipa aku da dpt kad in advance...
sbb aku spesel ke??

N.Hidayah Ibrahim said...

weh...
ko tulis blog nie wan x baca ke??
nnt klau dia baca, dia tau la ko pura2 x tau...

Nur Mazni said...

sedey betol la ko ni...sampai hati ko nak mengambil impian aku tu ek..waaa...dayah jahat...huhu...

mmg le ko dpt kad tu...dah alang2 jumpa ko, terus r bg...bila lg nak jumpa ko kan??

wan xtau pun ni blog aku...dia xingt address blog aku ni...hahha...

Anonymous said...

survey kt mne ye pelamin? kt tenet ke? cm ok jer harga

Nur Mazni said...

survey dr butik ke butik...lgpun membe mak...dapat r murah sket...sapa ni ek??

#mamidiya #mamasabworrior said...

aiseh .. ni aku jeles ni ..
xpe .. turn ak mmg lambat sgt lagi ..
korang da jadi pengantin lame, nt ak pengantin baru lak kn ? wah wah wah ..
sape team single aku ni ??