Friday, November 18, 2011

rezeki orang....

aku yg usaha cari keje lain,org lain plak yg senang dapat keje...jeles sgt..org yg aku jeles tu xjauh puh...depan hidung je...
senang giler dpt keje lain..mungkin tu la rezeki dia...sbb dia sangat sungguh2 bila buat sesuatu keje tu...hmmm...akhirnya wan yg dapat keje setelah aku yg berhempas pulas mencari keje lain...sabo je la...Tuhan nak aku terus keje kat RTM lg kot...mungkin aku xlayak di tempat lain..huhuhu...sblm ni apply job utk offshore..kat kemaman tu...jauh giler..ingt nak dok jauh2...hmmm..dok dekat pun susah nak dpt anak,dok jauh tu lg le...hahahaha...aku ok je...tp wan dok risau...takut aku ngorat abg polis sebelah rumah aku..hahaha...
setelah itu,masa dia interview, org yg interview tu tanya betol2...
"betol ke u nak pindah kemaman?"
"errr...err...sebenarnya i xnak pindah sana"
"i dah agak dah...xkan u nak tinggalkan wife u kan??lgpun kat sana xbest pun...u naik kapal n wife u dok darat..so, sama je kalo PJJ"
sgt memahami penginterview ni...sgt suka dia walaupun xkenal dia....hahahha...aku rs post yg wan apply ni utk org bujang kot...org bujang yg kumpul duit nak kawen...hehehe...

"mcm ni la...we all ada lg satu post...based kat HQ(subang jaya)..tp keje ni kena byk outstation.."
"RPC tu ke??(aku pun xtau menatang apa ni)"
"yup...u kena buat mantainence kat hospital punya x-ray n radioaktif kat kilang2..nnt i panggil org yg patutnya interview u ek.."

"eh! Redzuan!awk pun apply keje ni??"
sekali company's client wan daa...jadi setelah perangan dibuat...wan pun balik...2,3 hari lepas tu terus dipanggil keje...syukur....1Dis 2011 wan mula keje dan aku masih lagi di RTM...

aku dah agak dah dia mesti dapat keje tu...sbb dah ada org kenal...waaaa...nak mcm tu!!

*seperti yg diceritakan oleh wan

0 comments: