Tuesday, November 22, 2011

Malaysia dapat Ibu Piala Emas!!



syukur ke hadrat Illahi sbb smlm Malaysia dapat menggondol emas dlm bola sepak... sememangnya, sukan ni mmg dinanti2kan xkira sama ada di Malaysia mahupun di Indonesia...semua cabaran,dugaan serta provokasi yg telah dilemparkan oleh warga Indonesia dapat dipintas oleh pasukan kita iaitu HARIMAU MALAYA...















aku rasa semua pun bersetuju dgn aku bahawa Khairul FaHmi Che Mat adalah hero kita mlm td...gembira yg xterhingga...rasa mcm nak nangis mlm td...xtau apsal aku tetiba semangat...mungkin sbb kesian kat pasukan Harimau Muda yg bersusah payah di sana..mereka pergi ke Indonesia seumpama ingin berperang...walau apa2 pun,dengan semangat yg dibekalkan oleh rakyat Malaysia membuatkan mereka dapat menggondol Emas!


ok..habis sudah skema...perghhh...mlm td mmg debar giler r...time indon dpt masuk sebijik gol pada awal 4:30,aku nangis dow...sedey giler time tu...mmg down giler r...


tp wan xsudah2 kata Malaysia menang sbb dia kata lepas Indon masuk sebjik tu,cara permainan kt dah semakin baik..hahaha..bangga menjadi rakyat malaysia...

belakang rumah aku, org indon..ptg sblm final ada sembang2 dgn dorg...tp yg bagusnya,dorg xprovok mana pun...rilex je sembang dgn aku pasal bola..tp mlm tu, time indon masuk gol,dgr jgk r dorg menjerit..hehehe..terasa dok dekat plak dgn indonesia..hihihi...


malas nak cakap pasal perlawanan sbb semua pun dah tau...yg aku tau,second half bfore dorg masuk masa tambahan,aku solat Isyak jap...sbb dada aku ni dah rasa mcm nak pecah sbb cuak...g semayang supaya tenang n then doa byk2 supaya Malaysia menang...aku rasa org lain pun buat benda yg sama sbb tu Malaysia bley menang...ramai yg mendoakan mereka...



habis je final semalam,berdentum dentam bunyi mercun bunga...byk kali plak tu...mmg dorg dah yakin benor malaysia akan menang smpi prepare beria2 mlm td...walau apa2 pun keputusan mlm td,menang atau kalah,aku rasa Pasukan Harimau Muda mmg wajar diberikan penghargaan atas penat lelah dorg...takut ooo main kat tempat org...




ermm..nak nyebok hal org jgk...Ex-Tunang KFCM xsedey ke smlm bila tgk KFCM main smlm??kalo aku,sure aku nangis n sedey r...aku check blog dia tp dia xckp pun pasal final smlm...tp aku rasa aku tau...conferm kecewa punya r...tu r..sapa suruh xpandai jaga KFCM..dok ketuk duit KFCM lg...xkan xtau org lelaki ni mmg pantang kalo awek suka ketuk duit dorg...hmmm..nyesal skrg pun xguna...



kesimpulannya, Malaysia mmg terbaik..Harimau Malaya aku suka...Khairul Fahmi aku cinta...oppss..hahahaha...semoga perlawanan dgn Syria besok,mereka akan menang sekali lg!!

0 comments: