Thursday, November 17, 2011

Birthday Trip @ Malacca


my hubby tanya hadiah utk besday aku tahun ni..awal2 lg dia dah tnya...dia kata, nnt senang dia nak buat surprise..so,aku nnt kena pura2 terkejut le bila dpt hadiah yg aku nak tu..lawak giler le idea mamat ni...
tp utk tahun ni aku xnak hadiah..aku hanya nak jejakkan kaki aku yg besar ni kat melaka je...aku teringin gila nak g melaka...wan xpe...dia dah selalu g melaka...aku nak ikut dia outstation kat melakka tp xbg plak...huhuhu..
so,nak dijadikan cerita..pagi 12Nov2011, ktorg bertolak ke melaka...awal kot..pkol7.30 pagi bertolak drp rumah...sampai sana dlm pkol8.50..sampai2 tu terus g makan mee bandung kat durian tunggal...tempat dating dulu2..tp tempat ni bukak time bekfes je...sbb tu ktorg gerak awal supaya dpt g sini...dulu aku ingt lg...wan akan gerak aku pkol 6.30pg(sampai skrg pun dia dok gerak aku..hihi..) semata2 utk g mkn kat situ...dulu dia ingt kedai tu tutup pkol8..hehehe

then, lepas makan ktorg terus check in hotel..guesthouse je..tp view dr bilik sgt best...berlatarkan sungai...lawa sgt...

hr tu ramai giler budak2 sekolah buat lawatan...xdpt nak naik taming sari n rivercruise...ktorg naik keta itik je...tp aku xkisah pun...sbb bfore this, mmg penah naik byk kali dgn membe2...

jalan smpi malam..sakit jgk r lutu aku ni..mlm xde aktiviti pun..lepas mkn kat asam pedas,teru balik...pagi esoknya check out pkol 11 n jalan2 kat ayer keroh...bestnya...teringat balik memori lama aku kat situ...hmmm...bye melaka...nnt kalo aku ada anak,aku akan pegi lg!





:: ni bilik aku dulu...waa...rindu.:.
::view dr bilik...::










0 comments: