Wednesday, November 30, 2011

apa yang paling anda happy?

kalo di tanya pada org or buat survey le kan...apa yg korg suka dan gembira dalam hidup? akan ada jawapan seperti...

1. bestnya kalo ada duit byk2..
2. bestnya kalo dpt ngorat Apex(penjaga gol Malaysia)
3. bestnya kalo ada rumah yg besar
4. bestnya kalo dpt kawen
5. bestnya kalo dapat anak kembar
6. bestnya kalo gaji 10k sebulan

dan byk lg le...tp perkara ni br jadi kat aku...aku rasa,kalo dpt semua yg disebutkan di atas ni xkan dpt dibandingkan dgn satu benda ni...mungkin semua xperasan kot sbb benda ni mmg lumrah...

pada aku,bestnya time BERAK...perghh...terasa lega yg teramat sgt...cuba pikir,kalo byk duit n keje gaji besar sekalipun...kalo xde toilet nak berak,betapa seksanya hidup satu hari...mcm td..betapa toilet kat RTM ni tersumbat...tensionnyer aku mencari toilet yg xtersumbat ketika perut memulas bagai nak rak...bila dah melepaskan hajat, aku tetiba terfikir...betapa besarnya kurniaan Tuhan yg aku sendiri xsedar..betapa seksanya org yg terpaksa mkn mcm2 utk berak sbb sembelit...betapa bersyukurnya aku kerana dapat berak tanpa sebarang masalah... Alhamdulillah...

sesungguhnya,ketika ini aku akan sentiasa bersyukur dengan pemberianMu ya Allah...

0 comments: