Thursday, March 5, 2009

.: Adat Melayu :.

hari ni aku g rumah cousin aku..kak long..konon nak g tgk proses2 yg dilakukan dlm adat2 melayu iaitu adat menggantung..hehe..gantung apa ek??:littlegirl1:ahh..g jgk r sbb temankan mak aku coz hr ni ayah aku keje..erm..menggantung tu rupanya proses gantung langsir...ada r jamuan2 sket...xpe r...spt biasa..aku pun bedal je la apa yg ada..huhu..pastu tgk mak aku pasang langsir...tiba2 kak long aku mintak aku temankan dia g shopping jap..aku pun apa lg...dgr je perkataan 'shopping' terus loncat msk keta dia...huhu..bkn ke pengantin baru xbley kuar??darah manis kan??:littlegirl1:aku tgk kak long aku ni selamba je kuar...ahh..biar r..kalo xde dia yg kuar, sapa lg nak tolong beli barang2 semua tu..(kak long aku ni anak yatim..ayah dia dah meninggal..)
so ktorg pun bertolak r g teluk intan...erm..1st ktorg beli contact lense..kaler coklat2 sket..huhu...aku xminat le plak..mcm buruk je...tp bila dia tnya lawa ke x..aku sengih n ckp lawa je la...lantak r..bkn aku nak pakai pun..kihkih..
pastu amik kek..beli skaft dia..beli plastik mskkan kek r..sehingga r maka aku call n bgtau yg dia nak balik..ktorg pun balik r...
tu je la serba sikit pasal hr ni...xde mende pun...tp best jgk r sbb dpt hang out dgn kak long..walaupun skjp,tp bermakna...huhu..sblm kak long aku ni sah jd bini org..(actually dia ni dah jd bini org dah 3bulan dah..hehe..)nnt time kenduri kawen dia aku post gambr plaks..hehe...xsabar nak tunggu sabtu ni..best..hehe...blogger-emoticon.blogspot.com
congrats kak long...nnt kak co bg hadiah utk kak long ek...:littlegirl1:


ps:// thank to nutt coz ajar aku nk guna semua emo ni..muaxx..luv u..hehe..:crab1:

0 comments: