Monday, March 9, 2009

.: Bersanding :.

Minggu ni aku busy giler..busy ker??hehe..byk menyebok je...kak long aku kawen kih kih kih...dah xde member nak gosip lg..tp xpe..shima n apis still ada..kononya tinggalan kak long aku utk temankan aku bergosip la...huhu...
:littlegirl1::littlegirl1:

hari ni aku nak citer pasal persandingan sebelah perempuan..kat rumah kak long..masa ni la aku busy..busy amik gmbr je la...tolongnya xjgk..hehe..semua katering je...selamat aku..kalo msk sendiri, sure aku yg kena hidang..habis baju lawa aku..hehhe..

jadi..pada 7/3/2009, selamat le kak long aku...nur arina bt ridzuan menjadi steri kpd israk..(hehe..nama penuh xingat r..huhu..)..yg aku tau..aku mmg suka gler kat israk..baik siot...sopan je..huhu..dan ada sbb lain aku happy dia kawen dgn kak long...:littlegirl1:sbb apa?hehe..xbley r nak citer..sbb abg ngah aku suka baca blog aku ni...nnt kantoi plak dgn dia..huhu...:crab1:

kpd sesiapa yg xberapa nak paham pasal persandingan...kat bawah ni ada artikel sket pasal adat persandingan melayu...jemput2 la baca ek..hehe...

Selepas bersanding di luar rumah, mempelai akan dibawa masuk ke dalam rumah dan sebuah pelamin telah siap dibina oleh mak andam. Biasanya warna baju mempelai adalah sepadan dengan warna pelamin. Jika baju berwarna hijau, warna pelamin juga akan kehijauan.

Ibu bapa, nenek, bapa dan emak saudara, adik-beradik akan bersalam dengan mempelai. Mereka diperkenalkan kepada saudara-mara. Sekuntum bunga telur akan diberi sebagai cenderahati. Jiran, rakan sekampung, rakan sepejabat atau kilang turut bersalaman. Pada masa inilah kata-kata nasihat dan perancang erta doa diberi agar mempelai akan kekal hingga ke akhir hayat.

Selepas bersanding, acara seterusnya ialah makan beradap.

:: Wajah-wajah ceria sepanjang persandingan ::
:: Semasa Pengantin tiba dan makan beradap..kak long aku control mkn beb..tp byk gak dia mkn..bkn nak bg aku sikit..huhu..smpi hati..:::: masa ni pengantin lelaki xdtg lg..dlm bilik penganti la ni..kucar kacir jap lepas abg yang sampi..dah mula le amik gmbr xbetol...hehehe..::

:: Aksi-aksi di pelamin..nasib baik xroboh pelamin tu ktorg buat..hehe..:::: Masa ni skema sket sbb ada pak cik yg amik gmbr ni..hehe..skema ke?? :::: Amik gambar bersama pengantin.. :::: Apsal la lambat sgt org nak balik ni..hehehe..snap gmbr sket la..::::Posing sket2 je cukup..:::: Dalam bilik kak long..poyo beramai2..hehehe::blogger-emoticon.blogspot.com
:: ni pun bley dikategorikan makan beradap ni..hehehe..thank u all sbb sudi dtg..::
blogger-emoticon.blogspot.com
ps://kalo nak tgk gmbr ni besar sket, klik je thumbnails...

- best sgt hari tu..enjoy jgk r walaupun aku xsuka g rumah org kawen..huhu..:littlegirl1:jumpa dgn semua cousin2 aku..mula2 aku ingt cousin aku semua dah matang..rupa2nya stil maintain perangai buruk jgk...kih kih..best gler r..kat pelamin yg best tu..selamba je amik gmbr atas pelamin...tp nasib baik org dah xde sgt masa tu..hehehe...blogger-emoticon.blogspot.com
- kak long dah kawen...lps ni sapa plak ek??:crab1:abg yang kot...kt tunggu r sama2...:crab1:

3 comments:

Anonymous said...

wah....bestnyer kawin...
wakakakakaka

Nur Mazni said...

hehehe...my cousin je yg best..hehe...

Anonymous said...

hahaha...time dalam bilek pengantin tuh memang besh...habish berpeluh aku...seb baik mekap menten